Cel mai lung tunel din lume care trece pe sub apă. Unde se află, cât a costat construcția impresionantă
Tunelul Seikan din Japonia este cel mai lung tunel cu o secțiune subacvatică din lume, având o lungime totală de 53,85 kilometri, dintre care aproximativ 23,3 kilometri se află sub fundul mării.
Cu secțiunea subacvatică situată la 100 de metri sub fundul mării din Strâmtoarea Tsugaru, tunelul Seikan este și cel de-al doilea cel mai lung tunel feroviar din lume, fiind depășit doar de Tunelul de Bază Gotthard din Alpii Elvețieni. Tunelul feroviar mai lung din Elveția, însă, traversează munții, nu fundul mării.
Ingineria japoneză „lovește” din nou
Tunelul Canalului dintre Franța și Marea Britanie era considerat cel mai lung tunel subacvatic din lume, cu o secțiune subacvatică lungă de 38 de kilometri.
Cu toate acestea, Tunelul Seikan, inclusiv secțiunile care nu sunt sub fundul mării, este mai lung în total și mai adânc.
A fost nevoie de mai multe decenii pentru a demara acest megaproiect de inginerie. Un moment decisiv în inițierea sa a avut loc în 1954, când taifunul Marie a lovit Japonia și a scufundat cinci feriboturi care traversau Strâmtoarea Tsugaru. În total, 1.430 de persoane și-au pierdut viața atunci.
Cutremurată de tragedia maritimă, Japonia a început să exploreze opțiuni mai sigure pentru transportul de masă peste Strâmtoarea Tsugaru.
Istoria acestui tunel
În 1955, Căile Ferate Naționale Japoneze au lansat un studiu pentru a vedea dacă un tunel sub canal ar fi fezabil.
Excavațiile au început în 1964, dar proiectul a fost plin de ghinioane. Abia în 1971 a început construcția principalului Tunel Seikan.
Perforarea principală a tunelului a fost realizată în 1985 și a fost inaugurat în cele din urmă în 1988.
În total, construcția tunelului a costat o sumă colosală de aproximativ 4,6 miliarde de dolari. Unele estimări plasează suma la 7 miliarde, însă, deși nu este clar de unde provine această cifră. În orice caz, proiectul a costat o sumă uriașă de bani.